Vybrat sekci

LKSZ - Sazená

Základní informaceKmitočtyPostupyDráhyKontaktySkrýt panel informací

LKSZ - Sazená

StatutVeřejné vnitrostátní letiště
ProvozVFR den/noc, výsadková činnost
ARP: 50° 19' 29" N, 14° 15' 32" E
6 km NNE Velvary; 8,9 km NNW Kralupy nad Vltavou
ELEV: 765 ft / 233 m
Okruh: 1600 ft / 488 m AMSL
Provozní doba1 APR - 15 OCT
SAT, SUN, HOL 0700 - 1500
jinak O/R
PalivoBA95
OlejTOTAL AERO D100
HangárováníO/R, omezeně
ServisNIL
Ubytováníhotely v Kralupech nad Vltavou; na letišti omezeně po předchozí domluvě
RestauraceNIL
Dopravabus - Ledčice rozcestí (3 km), vlak - zastávka Nové Ouholice (6 km)
Frekvence
Sazená RADIO119,640
Důležité informace

Celní a pasové odbavení: NIL

Letiště leží pod TMA Vodochody. V provozní době AD PRAHA/Vodochody je maximální výška v ATZ LKSZ bez koordinace 2000 ft AMSL. Přílety a odlety se musí provádět s ohledem na blízkost CTR Vodochody.

    Z důvodu omezení hlukové zátěže provádět přílety, odlety a lety po okruhu s letouny (včetně sportovních létajících zařízení) mimo zástavbu blízkých obcí Sazená, Loucká a Ledčice.

      RWY 15L/33R je vybavena pro noční provoz dvěma řadami nadzemních návěstidel. Způsob použití: na vyžádání.

        RWY Magnetický směr Rozměry RWY Únosnost TORA TODA ASDA LDA
        33L 325° 1315 x 93 5700 kg / 0.7 MPa 1315 1375 1315 1315
        15R 145° 1315 x 93 5700 kg / 0.7 MPa 1315 1375 1315 1315
        33R 325° 840 x 30 5700 kg / 0.7 MPa 840 900 840 840
        15L 145° 840 x 30 5700 kg / 0.7 MPa 840 900 840 840
        Kontakty

        Aeroklub Kralupy nad Vltavou, z.s.
        28. října č. 92, 278 01 Kralupy nad Vltavou, telephone/fax +420 315 761 135,  lksz@seznam.cz

        Jan Šimon - vedoucí leteckého provozu - telephone +420 603 866 458, EN

        Lukáš Fiala - předseda aeroklubu - telephone +420 602 441 829

        VOC
        ADC
        Zoom inZoom out

        1Pravidla a omezení místního letového provozu

        1.1V zimním období není zajištěno odklízení sněhu.

        1.2Letiště leží pod TMA Vodochody. V provozní době AD PRAHA/Vodochody je maximální výška v ATZ LKSZ bez koordinace 2000 ft AMSL. Přílety a odlety se musí provádět s ohledem na blízkost CTR Vodochody.

        1.3Okruhy provádět na východ, pokud Poskytování informací známému provozu nestanoví jinak.

        1.3.1Výška letu po okruhu je 1600 ft / 488 m AMSL.

        1.4Postupy pro omezení hluku

        1.4.1Z důvodu omezení hlukové zátěže provádět přílety, odlety a lety po okruhu s letouny (včetně sportovních létajících zařízení) mimo zástavbu blízkých obcí Sazená, Loucká a Ledčice.

        1.5Přílet letadla bez obousměrného rádiového spojení je možný pouze po předchozí dohodě s provozovatelem letiště.

        1.6Výcvikové lety po okruhu jsou pro cizí provozovatele bez předchozí domluvy zakázány.

        2Doplňující informace

        2.1Poskytování informací známému provozu v anglickém jazyce na vyžádání 24 HR předem.

        2.2Mimo provozní dobu jsou přílety a odlety na/z letiště povoleny jen po předchozí konzultaci s provozovatelem letiště (ověření provozuschopnosti pohybových ploch).

        2.3Využití AD pro VFR noc je možné pouze po předchozím souhlasu provozovatele AD a po ověření provozuschopnosti AD, světelného zabezpečovacího zařízení a seznámení s místními podmínkami provozu.

        2.4RWY 15L/33R je vybavena pro noční provoz dvěma řadami nadzemních návěstidel. Způsob použití: na vyžádání.

        2.5Přílet/odlet letadel s celkovou délkou trupu větší nebo rovno 9 m nebo maximální šířkou trupu větší než 2 m je povolen pouze po předchozí dohodě s provozovatelem AD (zajištění záchranné a protipožární služby).

        3Poplatky za použití letiště

        3.1Přistávací poplatky

        Za tunu MTOW 100,00
        Ultralehké letadlo 130,00
        Letadla do 2500 kg MTOW 150,00
        Letadla nad 2500 kg MTOW 250,00

        3.2Parkovací poplatky

        Za den a tunu MTOW 100,00
        Venkovní stání - za den 150,00
        Hangár (po dohodě) - za den 300,00

        První 3 hodiny zdarma.

        3.3Poplatky za použití letiště cestujícími

        NIL